Back med Surakopplingar klar

Tidigare i veckan blev det klart att A-laget bryter med Anton Sohlin som vänder tillbaks till Fagersta AIK. Anton som drabbats en del av skador spelade inte någon match i Suratröjan. Däremot är det nu klart med hans ersättare.
Den 20 årige högerfattade Isak Fehrling med FoC Farsta som moderklubb ansluter till truppen från Segeltorps IF. Isak har spenderat de senaste två åren i Huddinge IKs J20 och hann bara spela en match med Segeltorp denna säsong innan han nu ansluter till Sura.
Men Isak är inte helt obekant med Surahammar. Hans morfar Ove Runeskär, som var född i Sura, sponsrade föreningen i över 40 år och blev invald som hedersmedlem 2015. Vi tog ett snack med Isak för att lära känna honom lite mer.
Hej Isak, först och främst, berätta lite om dig själv.
– Jag är en social pratglad kille med lätt till skratt. På fritiden finns inte mycket mer än hockey men skidåkning och båtturer i skärgården är det jag helst gör annars. På isen är jag en skridskostark högerfattad back som hittar snabba pass i egen zon och spelar med mycket kreativitet i anfallszon.
Du har ju som sagt kopplingar till Surahammar genom din morfar. Hur känns det att komma till Sura med den bakgrunden?
– Morfar var alltid och kollade mina matcher när jag var liten. Så att få spela för Sura ska bli en ära och det kommer värma i hjärtat när jag får dra på mig tröjan.
Vad har du för tankar nu inför säsongen med Sura?
– Det är en bra känsla i truppen. Det finns mycket att hämta så vi ska se till att det blir en framgångsrik säsong. Jag känner ju Johan Franzen sedan tidigare då vi är uppväxta ett slagskott ifrån varandra.
Vi tackar Isak för snacket och ser fram emot att se honom i Suratröjan i vinter.