Offensiv back förstärker!

Idag står det klart att den poängstarke backen Anton Hansson Myhrén flyttar söderut och spelar i Suras blåa nästa säsong.
Anton som har ett förflutet i Kramfors-Alliansen har spelat seniorhockey med Kramfors sedan säsongen 2017/2018.  Föregående säsong stod han för 29 poäng på 23 matcher med Kramfors innan han fick chansen i Kovland som spelade kvalet mot Hockeyettan. Där blev det 21 poäng på 18 matcher (inklusive kvalet). Vi fick ett snack med Anton där han fick möjlighet att presentera sig själv för er läsare.

Först och främst, presentera dig själv, vem är Anton Hansson Myhrén?

– Jag är 23 år ifrån lilla staden Kramfors uppe i norr där jag är uppvuxen samt spenderat nästan hela min karriär. Nu känns det otroligt kul och tacksamt att få ta nästa steg i karriären och flytta ner till Sura. Jag är en offensiv back som trivs allra bäst i den offensiva zonen. Noggrann med bra första pass och lösningar från egen zon och i spelvändningar, och fyller gärna på i spelet därefter.

Och vem är personen Anton? Vad gillar du att göra när du inte spelar ishockey?
– Som person är jag väldigt positiv, trevlig och pratglad.
Utanför hockeyn så är jag ändå en sportnörd, så blir väldigt mycket tittande på sport, främst hockeyn såklart. Sen blir det en del padel på fritiden, och umgås med vänner och familj.
Nu blir det att flytta en bit från Ångermanland ner mot Västmanland, hur hamnade du just här i Sura?
– Jag fick ett spännande samtal från Mähler, och när han nämnde och beskrev Surahammar som förening och framtiden så fick jag direkt en bra känsla och möjlighet för mig att ta nästa steg. Sen har jag tidigare bara hört gott om Sura ifrån bland annat Tobbe Boström som tidigare varit där och lirat. Så allting kändes rätt helt enkelt och ser riktigt mycket framemot att få komma ner och dra igång säsongen och lära känna alla
Vi tackar Anton för snacket och ser fram emot att se hans offensiva spelkvalitéer i höst. Imorgon är det dags att presentera ytterligare en förlängning.