Så kan du följa Surahammars IF via Hockeyettan Play

Nu släpps TV-abonnemangen som gör att du som hockeyintresserad supporter kan följa alla matcher i Hockeyettan under säsongen 22/23.

I helgen drar Hockeyettan igång för vår del, och som vi har längtat. Ska våra killar upprepa succén från ifjol och ta föreningen hela vägen till Allettan. Vi hoppas så klart det. Vi har en delvis ny spännande trupp som alla har kvaliteten för att göra skillnad och avgöra matcher på egen hand.

Vi i Surahammars IF inleder borta mot Tranås AIF söndag 2/10 och har sen hemmapremiär onsdag 5/10 mot Mariestad BoIS. Vi i Surahammars IF hoppas så klart att du som hockeyintresserad vill följa hela ligan och framför allt vårt lags matcher både på hemma- och bortaplan.

Nu har ligaorganisationen Hockeyettan tillsammans med vår Streamingpartner Staylive tagit fram olika paketlösningar som säkrar er möjlighet att se alla matcher, hela säsongen samtidigt som ert abonnemang ger en fin ekonomisk avkastning till din favoritklubb (Surahammars IF så klart!).

En nyhet för i år är att priset för att se en enskild match höjts något, medan priset på de olika abonnemangsformerna sänkts. Allt för att ni ska kunna känna värde i att lösa ett abonnemang som ger er all dramatik till ett vettigt pris hela vägen hem till er dator eller padda/telefon.

Här är de tre alternativen som gäller för säsongen 22/23.

• PPV: 159 kronor per match.

• Månadsabonnemang: 279 kronor utan bindningstid. En sänkning av fjolårets pris, som var 299 kr/månaden. Tecknar du ett löpande månadsabonnemang så går 50 kronor per månad direkt till din favoritklubb.
  • Månadsabonnemang med bindningstid på tolv månader: 149 kronor i månaden. Här går 25 kronor per månad till din favoritklubb.

Det är alltså den sista punkten som är den stora nyheten här – att ni tittare och fans kan teckna ett helårsabonnemang som blir drygt hundra kronor billigare än att köpa månadsabonnemang under säsongen (sju månader), och dessutom billigare än vad en (!) match kostar.

Abonnemangen ger viktiga pengar till oss i Surahammars IF

Med den nya abonnemangslösningen kommer vi i Surahammars IF tjäna extra pengar på att ni fans köper månadsabonnemang. För varje abonnemang kan köparen själv välja sin favoritklubb när beställningen ska genomföras.

– Välj abonnemangsform under ”abonnemang” på Hockeyettan Play
– Logga in (du måste skapa ett konto med användarnamn och lösenord om du inte redan har det).
– Välj favoritlag (Surahammars IF)

Du tecknar ditt abonnemang (och väljer din favoritklubb) via länken nedan:

Teckna ditt TV-avtal med Hockeyettan här

Text: Mattias Forsberg och Hockeyettan