Sohlin siste spelare in!

Idag fick vi beskedet att Anton Sohlin ansluter från Fagersta AIK och spelar med oss i Sura i höst.

Anton som har Sollefteå HK som moderklubb spenderade sin juniortid i Timrå innan han säsongen 21/22 flyttade nedåt i landet till Fagersta där han spenderat de senaste 3 säsongerna. Vi tog oss ett snack med Anton för att ge honom möjlighet att presentera sig.

Tjena Anton, presentera dig själv, vem är du?

– Jag heter Anton Sohlin 22 år kommer från början från Sollefteå i Norrland. Jag är en offensiv back som gillar att följa med upp i anfallen och vara ett hot, men med fokus på det defensiva jobbet i första hand. När jag inte spelar ishockey så umgås jag med familj och vänner, blir en del golfrundor såhär dags på året också.

Nu har du varit i Fagersta i 3 säsonger och får kliva upp till Hockeyettan och Sura, hur gick tankarna när Mähler hörde av sig?

– Ja när Mähler ringde så kändes det som att sura var ett bra alternativ för mig, har haft kontakt med lite andra klubbar runtomkring men med Sura så kändes det väldigt bra så när vi talades vid och de ville erbjuda ett kontrakt så var det inget att tveka på! Sura visade ett tydligt intresse sen känner jag några i laget som skrivit på vilket också gjorde det till ett bättre val, har även haft Norgren som tränare förut så han vet vilken typ av spelare jag är.

Vi ser fram emot att se Anton i Suratröjan i höst! I och med detta meddelar Mähler att truppen är stängd och vi ser fram emot att se alla grabbarna på isen när säsongen sätter igång!