Surahammars IF förlänger med Gusten Persson

Arbetet med kommande säsongs a-lagstrupp är i full gång och lagom till helgen kommer härliga besked från sportchefen Jörgen Mähler. Föreningen har nämligen kommit överens om en förlängning av kontraktet med den skridskostarke och spelskickliga backen Gusten Persson.

21-åriga Gusten Persson kom till Surahammar i januari och visade direkt att han har mycket hockey i sig. Med ett klokt och vårdat spel skapade han snabbt stabilititet i de bakre leden och var en starkt bidragande orsak till framgångarna i kvalet. Gusten hade när han kom till Sura en säsong med Söderhamn/Ljusne i Hockeytvåan i bagaget. I övrigt har han under sin karriär spelat U16 och juniorhockey i Timrå IK och Sundsvall.

– Det känns bra att vara överens med Gusten. Han har gjort det bra sedan han anslöt laget i januari och det ska bli kul att få följa hans utveckling och se honom göra en hel säsong i laget, säger sportchefen Jörgen Mähler.

Vi glädjs åt att få se Gusten dra på sig Suratröjan igen efter sommaren och hälsar honom hjärtligt välkommen tillbaka till oss i Surahammars IF inför säsongen 24/25.

PS. Perioden april-maj är en tid när det händer mycket i och kring laget. Vi kommer löpande och inom kort komma med fler roliga nyheter kring truppen för säsongen 24/25 DS.