Tack för hockeyfesten!

Vilken kväll vi fick! Det var 620 åskådare på plats i Surahallen under onsdagskvällen när de allsvenska topplagen VIK och AIK kom på besök. Stort tack till alla er som på olika sätt var på plats och bidrog till att göra matchen till en trevlig hockeyfest.

Det var försäsongsförväntan i luften när entrén till Surahallen öppnade upp vid 17-tiden på onsdagen. Från kiosken spred sig doften av nygrillade hamburgare och utanför Surahallen luktade det ljuvligt från den våffelvagn som dagen till ära ställts upp i anslutning till arenan. På läktarplats diskuterades det flitigt kring de båda lagens formkurvor, nyförvärv, förväntningar och besvikelser.

Matchen som drog igång klockan 19.00 blev en jämn och inte allt igenom välspelad tillställning. Slarvigt och smågrinigt, men spännande. Precis som en träningsmatch några veckor innan seriepremiären brukar se ut. Efter att lagen följts åt resultatmässigt under hela matchen kunde stockholmarna till slut gå segrande ur striden efter att unge Dalibor Dvorsky satte det avgörande 3-2 målet för AIK knappt halvvägs in i slutronden.

Men resultatet var när allt kommer omkring inte det viktiga denna kväll. För oss i Surahammars IF var det en fin möjlighet att både tjäna lite pengar på arrangemanget, men också att med våra gästers hjälp sprida intresset för ishockeyn generellt. Hockey är roligt och det tror jag samtliga besökare i Surahallen under onsdagen kände när de gick hem.

Återigen tack till all publik, spelarna, domarna, funktionärerna och inte minst våra livsviktiga ideella krafter i föreningen som hjälpte till i entrén, på parkeringen, i våra kiosker m.m. Utan er eldsjälar skulle varken hockeysverige i stort, eller vår förening få verksamheten att fungera. TACK

Nu fortsätter Västerås och AIK sitt träningsspel inför Hockeyallsvenskans start senare i höst, och här i Surahammar laddar vi om inför lördag eftermiddag. Då drar nämligen våra killar i A-laget igång sitt matchspel med träningsmatch hemma i Surahallen mot Tyresö Hanviken. Träningarna under ledning av Thomas Maikkula och Nicklas Nywertz har sett oväntat pigga ut och det ska bli kul att få se vår delvis nya trupp visa upp sig i en matchsituation.

Vi hälsar alla välkomna tillbaka till Surahallen redan på lördag 3 september klockan 15.00. Surahammars IF – Tyresö Hanvikens SK är det alltså som ska mäta krafterna mot varandra. Entrén på lördag är 50 kronor för alla vuxna/pensionärer. Fri entré för alla barn upp till 18 år.

Text:
Surahammars IF:s styrelse genom Mattias Forsberg