Thomas Maikkula inför matchen mot Dalen

Några dagar har gått sedan förlusten i Overtime mot Mariestad. Trots förlusten så är insatsen i matchen ett fall framåt jämfört med premiären mot Tranås. Vad tar ni med er från den matchen?

Det är som du säger, jag tycker att det är ett stort steg framåt. Vi tar med att vi gör jobbet och vi tar rätt beslut i rätt lägen. Alla stämplar in och vi spelar efter den planen som vi har. Sen är det alltid surt att förlora men vi ser dom positiva bitarna, så vi tar med insatsen som vi gjorde mot Mariestad.

Imorgon möter ni Dalen som varit en tung pjäs tidigare år, vad krävs för att ta ytterligare ett steg framåt och vinna?

Ja det är att vi fortsätter att göra jobbet och att vi spelar enklare när vi går fram och när vi tar hem. Tänker på marginalerna, få ner puckarna, få ut puckarna. Ta vara på Powerplay, spelar bra i Boxplay. Det är det vi har tränat på i veckan och pratat om detaljerna.

Hur ser truppläget ut? Förra matchen åkte Boström på en smäll bland annat. Är alla friska och matchredo?

Boström är skadad och kommer vila ett antal dagar. Elliot Sjöström och Marcus Johansson vilar också. Sebastian Tellström-Jovicic kliver in på en backplats imorgon, även Gustav Lagerlöf, så vi kör med 7 backar och 13 forwards imorgon.