Vill du ta plats i Surahammars styrelse?

Är du en engagerad föreningsmänniska med ett utpräglat ishockeyintresse. Har du förmågan och viljan att skapa en stark och levande förening byggd på sunda värderingar? Då borde du ta en plats i Surahammars IF:s styrelse.

Surahammars IF är en anrik och historiskt sett framgångsrik förening som fostrat många stora spelare. Efter ett antal år i uppförsbacke så vädrar vi morgonluft och har de senaste två säsongerna visat att vi är att räkna med på allvar. Nu vill vi ta nästa steg både inom bredd och elit med hjälp av dig.

Den 14:e juni klockan 18.00 håller vi årsmöte i Surahallens servering. Inför detta årsmöte där föregående verksamhetsår ska summeras och nya mål ska sättas inför framtiden så behöver vi få lite förstärkning. Vi har nämligen ett behov av ett antal nya starka krafter i vår styrelse, och vi söker nu dig som med ett sunt förnuft, ett naturligt driv, ett brett kontaktnät och framför allt ett stort hockeyintresse vill vara med och göra Surahammars IF ännu bättre.

Vi behöver få in ordinarie ledamot och två suppleanter, men är alltid öppna för dialog om ni är många som visar intresse och har den bakgrund och driv vi söker. Styrelsearbetet i Surahammars IF sker ideellt och det krävs att du har både tid och engagemang över för att med ett långsiktigt och målmedvetet arbete ihop med övriga i styrelsen skapa en livskraftig förening. Vi hoppas att du vill vara med på vår framtida resa! Anmäl ditt intresse redan idag.

Skicka ett mejl med dina kontaktuppgifter och en kort beskrivning av dig själv till valberedningens ordförande Mattias Forsberg. E-post: [email protected] .

Om ni inte vill flagga för att ni själva vill kliva in och hjälpa oss i styrelsearbetet så måste den som ni föreslår vara tillfrågad och acceptera att förslaget vidarebefordras till valberedningen. Vi behöver i ert mejl även kontaktuppgifter till dig, eller den som du gärna ser i styrelsen. Förslag på nya kandidater går bra att lämna fram till årsmötesdagen.

Vill du inte sitta i styrelsen men bidra som funktionär i någon form?

Kanske är du en person som gillar föreningslivet men inte har tiden för en styrelsepost. Då kan du bidra till vår utveckling genom att fylla en roll som funktionär. Det kan vara i speakerbåset, i entrén, sälja lotter, stå i en kiosk eller på annat sätt bli en viktig pusselbit på vår resa framåt.

Ingen kan göra allt men alla kan göra något och tillsammans kan vi fortsätta utveckla såväl föreningen som upplevelsen kring våra matcher. Intresserad? Skicka ett mejl du också till mejladressen ovan. Skriv då ”funktionär” i ämnesraden.

Kom igen! Anmäl ditt intresse redan idag så hjälps vi åt att rusta Surahammars IF för framtiden.