David Otter och André Astley Rydberg lånas ut till VIK

Till fredagens match i Hockeyallsvenskan mellan Västerås IK och BIK Karlskoga har Västerås hört av sig till oss, och fått okej från lagledningen att låna vår målvakt David Otter och centern André Astley Rydberg.

Västerås som drabbats av några tunga skador på två av sina centrar (Mikael Frycklund och Blake Speers), har dessutom målvakten Ian Blomquist på landslagsläger. Detta gör att Västerås behöver fylla på truppen och då gick frågan till oss i Surahammar. Då våra killar är spellediga i en dryg vecka efter onsdagens bortamatch mot Mariestad, så föll det sig naturligt att ställa upp och låna ut burväktaren Otter och centern André Astley Rydberg. Lånet gäller i första hand fredagens match i ABB Arena mot BIK Karlskoga men kan vid behov förlängas något.

Vi önskar både David och André stort lycka under sitt inhopp i VIK-dressen