Eneroth förlänger med Sura!

Idag nåddes vi utav beskedet att den duktige målvakten Jonas Eneroth förlänger.
Jonas som kom till Sura lagom fortsättningsserien denna säsong för att stärka upp målvaktssidan. Totalt blev det 16 matcher i fortsättningsserien och en räddningsprocent på hela 90,7%. Sedan i kvalet vaktade han buren samtliga 6 matcher och hade där en räddningsprocent på 92,9%. Vi fick en litet snack med Jonas om varför det blev en förlängning med Sura till kommande säsong.

Jag hade ju egentligen lagt av med hockeyn men sen hörde Mähler av sig vid jul och frågade om jag var sugen. Då hoppade jag på och glädjen till hockeyn kom tillbaka. Så man kan väl säga att det är främst det som fick mig att förlänga, att glädjen till hockeyn kom tillbaks när jag spelade med Sura.

Vad säger då sportchefen om förlängningen med Eneroth?

En viktig förlängning. Jonas kom ju till oss inför fortsättningsserien och gjorde en stabil insats i målet, så det är kul att han väljer att köra på med oss redan ifrån start nästa säsong.

Vi tackar Mähler för nyheten och kan meddela att vi presenterar ännu en spelare redan imorgon!