Söderlund klar för sin 4:e säsong i Suratröjan!

Idag kom beskedet att papperna är påskrivna. Lukas Söderlund fortsätter ännu en säsong.

Lukas kom till oss från Mariestad inför säsongen 21/22 och har förutom en sejour i allsvenska Tingsryd i slutet säsongen 22/23 varit Surahammar trogen. Säsongen som var fick han förtroendet med ett ’A’ på bröstet. Den blev dock förkortad på grund utav ett brutet nyckelben.

Han stod för 24 poäng på 30 matcher säsongen som var och har totalt gjort 114 poäng på 110 matcher i Suras blåa färger. Sportchef Jörgen Mählers ord om förlängningen:

– En viktig förlängning. Lukas fick förra säsongen ett större ansvar i laget som assisterande kapten. Snöpligt att han åkte på en skada mitt i fortsättningsserien.

Vi hoppas att Lukas kommer tillbaks hungrig efter en förkortad säsong och ser fram emot att se honom och laget trumma på säsongen 24/25.