Glada miner när J20 gick på is för andra gången i helgen.

Glada miner när J20 gick på is för andra gången i helgen

Under lördagen tog sig mediateamet ner för att kolla läget med föreningens J20-lag inför säsongen som kommer. Vi fick ett snack med tränare Mattias Kohlin om lagets första träning och säsongen som kommer.

Andra träningen med J20, hur tycker du att laget ser ut hittills?

Jag tycker att det såg bättre ut än vad jag trodde att det skulle göra. Ganska segt de 2-3 första övningarna sen tycker jag att de kommer igång ganska bra allihopa. Skridskoåkningen börjar sitta och passningarna börjar sitta, så att jag är positivt överraskad.

Det är ju lite blandat J20 och J18 spelare, hur ser du på den blandningen?

Jag tycker det är bra. Oftast ser man J18-spelarna som vill vara med. De har kört ett pass nu på morgonen och dom vill hit igen och köra, så jag tycker det är bra. Dom jagar på dom äldre också då det är bra.

Har man glömt vattenflaskan får man improvisera lite.
Vad ser du mest fram emot nu när säsongen sätter igång?

Det ska bli så himla kul att följa deras utveckling och se om några får vara med och slåss om en plats i A-laget.

Vi tackar Mattias för snacket och ser fram emot att följa grabbarna säsongen som kommer.