Information inför årsmötet

För att beviljas elitlicens för spel i Hockeyettan ställs höga kapitalkrav. För de klubbar som inte klarar kraven finns möjlighet till kontrollår i ett eller två år. Som det ser ut nu kommer vi i Surahammars IF inte klara Hockeyettans kapitalkrav för elitlicens kommande säsong.

Vi har under säsongen som gått gjort allt vi kunnat för att balansera inkomster och utgifter på ett sunt sätt. Tyvärr så har vi trots hårt jobb och stora ansträngningar inte lyckats hela vägen. Detta innebär att det med största sannolikhet blir kontrollår fär oss under säsongen 2024/2025. Ett kontrollår innebär att man får spela vidare med dispens men behöver uppvisa en handlingsplan för hur man ska komma tillrätta med eventuella ekonomiska problem på sikt. Kravet för elitlicens är att föreningens egna kapital uppgår till åtta procent av klubben omsättning, något vi i Surahammars IF tyvärr inte kommer uppnå.

Trots ett tufft år bakom oss med stora ekonomiska utmaningar är vi i styrelsen enade om att Surahammars IF är en förening som skall ha ett lag i hockeyettan. För att lyckas med detta behöver vi bli fler ideella krafter omkring föreningen. Vi har dagsläget inte en full styrelse och tyvärr inte heller några inkomna förslag på nya medlemmar till kommande styrelse. Är du driven och engagerad med vilja att göra skillnad och skapa en starkare förening. Anmäl ditt intresse till kommande styrelse via mejl:

[email protected]

Redovisning av vårat bokslut samt budget inför kommande säsong presenteras på årsmötet i Surahallens servering den 4/6.

Varmt välkommen // Styrelsen