Dahlberg ansluter till truppen!

Det står nu klart att Alexander Dahlberg ansluter till truppen inför nästa säsong. Känns namnet bekant? Alexander var utlånad till oss i Sura säsongen 21/22 från VIKs J20 Nationell och gjorde då 6 matcher. Men nu kommer han till oss permanent inför säsongen 24/25. Vi tog som vanligt ett snack med spelaren i fråga för att lära känna honom lite mer.
Hej Alexander. Först och främst, berätta lite om dig själv.
– Jag heter Alexander Dahlberg och är 21 år gammal. Född och uppvuxen i Södertälje. Lirat på lite olika ställen och kommer senast från Norge, men kände att det var dags att komma tillbaka till Sverige och lira nu.
Du var ju i Sura några matcher som Junior. Vad skulle du säga är skillnaden på dig som spelare nu när du har några seniorsäsonger i ryggen?
– Man har ju fått en del erfarenhet av seniorhockey och på så sätt blivit mer trygg i spelet.
Vem är då du som spelare?
– Skulle säga att jag är en tvåvägsspelare med bra blig för spelet och hårt gnugg! Så hoppas att jag kan bidra med det under säsongen.
Vi tackar Alexander för snacket och välkomnar honom tillbaks till oss i Sura Blå!