Felix Filipsson stärker upp forwardssidan i Surahammar

I veckan blev det klart att den 22-årige forwarden Felix Filipsson spelar i Surahammars IF kommande säsong. Felix som fostrats i HC Lions kommer närmast från spel i Örnsköldsvik HF i Hockeyettan Norra.

Felix som av många beskriv som ambitiös, talangfull och skridskostark har förutom spel i moderklubben HC Lions spelat J20-hockey i Östersunds IK där han krutade in 28 mål och 36 assist på 27 matcher säsongen 2022. Närmast kommer dock Felix från två säsonger i Hockeyettan med Ö-vik där han stått för 25 poäng (12 mål och 13 assist).

Vi tog som vi brukar när det gäller nyförvärv kontakt med vår nya bekantskap för att hälsa honom välkommen och få veta lite mer om killen som förhoppningsvis ska kunna göra positiv skillnad i vårt lag kommande säsong.

– Tack så mycket. Jag heter som du nämnt Felix Filipson och är 22 år gammal. Uppväxt på västkusten i en stad som heter Strömstad. Där bodde jag och spelade hockey i Lions HC fram tills jag fyllde 16. Då påbörjade jag en norrlandsturné som började med hockeygymnasiet och juniorspel i Östersund och sedan två säsonger i ÖHF. Som spelare är jag hårt jobbande över hela banan och besitter även en offensiv uppsida som jag hoppas få ut så mycket som möjligt av i min nya miljö.

Hur känns det nu då att vända söderut igen och ta ett omtag i karriären med Surahammar kommande säsong?

– Jag är riktigt taggad inför säsongen i Sura. Jag har hört att det ska vara en bra förening med grym publik på läktaren så det ska bli spännande och väldigt kul att få köra igång med de övriga killarna efter sommaren.

Vi hälsar Felix hjärtligt välkommen till vår gemenskap och önskar honom stort lycka till i vinter.

Foto: Johan Engman