Mattias Kohlin tar plats i ledarstaben kring J20

I helgen blev det klart att Mattias Kohlin går in som assisterande tränare i Surahammars IF J20 kommande säsong. Kohlin är ett bekant ansikte med flera år i föreningen.

Det händer en hel del kring våra lag så här någon månad innan säsongsstart. Det är inte bara a-laget som ska fyllas med spelare och ledare utan även våra junior och ungdomslag ser över sina ”laguppställningar”. Nu står det alltså klart att Mattias Kohlin (bilden nedan) kommer tillbaka till Sura för en plats i ledarstaben kring J20.

Mattias Kohlin blir ny assisterande tränare i Surahammars IF J20. Foto: privat

Mattias Kohlin är 41 år gammal och bor i Hallstahammar, men spelade hos oss i Sura från U15 och uppåt. Totalt blev det sex säsonger i föreningen innan den ganska brokiga hockeyresan gick via Kolbäcks AIF i division 3 följt av en säsong i Cape Town storms i Sydafrika innan den som spelare avslutades med fem säsonger i Lokomotiv Kolbäck i AHL (Aros Hockey League).

När kroppen tog slut som spelare hoppade Mattias Kohlin på som tränare för Hallsta U16, och nu väntar alltså en ny nivå som assisterande tränare i Surahammars IF

– Mitt hockeyhjärta klappar mycket för Sura efter mina sex år i föreningen och när jag fick denna chans så blev jag otroligt glad.  Jag tyckte att det var riktigt kul att få träna U16 i Hallsta och coacha det gänget och vill nu utveckla mig själv mera som tränare. Därför känns det här extra kul.

Vi hälsar Mattias välkommen tillbaka till oss i Sura och önskar honom stort lycka till i sitt nya tränaruppdrag.

Arbetet med huvudtränare pågår och är inne i ett intensivt skede. Vi har goda förhoppningar att kunna komplettera J20:s tränarstab med en rutinerad och duktig huvudtränare inom bara några dagar.