Karl Markström förstärker backsidan

Idag blev det klart att Karl Markström tar en av backplatserna i Surahammars lag i Hockeyettan i vinter. Den 24-årige Markström med erfarenhet från juniorspel med Almtuna, Brynäs och AIK kommer närmast från spel i Norge.

Karl Markström som gjorde ungdomsåren i Enköpings SK följt av P16 och P17 landslaget har även en säsong i Östersund i Hockeyettan och en allsvensk match med AIK på sitt CV. Den fysiskt starka och skridskoskicklige backen var nöjd när webbredaktionen nådde honom för en kommentar.

– Jag har haft en riktigt bra känsla för klubben ända sedan Jörgen Mähler (sportchef) tog en första kontakt. Hans presentation kring förväntningar och upplägg kändes riktigt bra så det känns kul nu när allt föll på plats och kontraktet blev klart. Jag vet att Sura är en klassisk klubb med många säsonger i Hockeyettan, och säsongen 21/22 så var ju Sura laget på allas läppas. Det ska bli kul att få komma till Sura och representera laget i vinter.

Vem är Karl Markström då för de som har lite dålig koll?

– Jag är en positiv och social kille på 24 år som spelat hockey på många olika nivåer under flera år. Kommer senast från Norge där jag representerat Ringerike och Lillehammer i högstaligan och jag hoppas att jag kan komma hit till Sura och bidra med den rutin jag samlat på mig genom åren. Som spelare är jag en kille som är lojal mot laget och som alltid lägger ner ett hårt jobb – varje dag.

Vi hälsar Karl Markström hjärtligt välkommen till gemenskapen hos oss i Surahammars IF och önskar honom stort lycka till i vinter.