Stark tvåvägsback klar

Idag meddelade Jörgen Mähler att han gjort klart med en ny back.
Johan Svensson kommer senast från Nyköpings SK men är fostrad i Västerviks ungdomsled. Han har gjort cirka 140 matcher i Hockeyettan med Nyköping, Segeltorp och Kumla. Vi på redaktionen fick kontakt med Johan för en liten intervju.

Får väl börja med att hälsa dig välkommen till Surahammar, berätta lite om dig själv, vem är du?

– Tack så mycket! Jag är skolad i Västervik och drog ganska snabbt iväg efter studenten och samlade på mig erfarenheter och rutin.

Hur skulle du beskriva dig själv som spelare?

– Jag är en vänsterfattad back som kan spela på bägge delar av planen, kan spela fysiskt och gillar att vara jobbig mot motståndarna.

Vissa kanske inte vet det, men du har ju varit i länet tidigare, då i kvalet mot Hockeyettan med Hallstahammar. Vad har du för bild av Surahammar som klubb?

– Ja precis, det har ju varit ett par tuffa år för Surahammar som de flesta förmodligen har koll på.
Men det verkar vara en bra trupp och något spännande som är på gång i föreningen. Minns att det vara ganska bra drag i hallen i kvalet mot Sura. Jag tror att det var något säsongskort som kastades in från klacken samband med ett baklängesmål för Sura.

Det kan nog stämma, en sista fråga vad ser du fram emot säsongen som kommer?

– Det ska bli jättekul att komma till Sura, sen ser jag även fram emot tacokvällar hemma hos Wille Hedqvist.

Vi tackar Johan för snacket och vi får hoppas att tacokvällarna hemma hos Wille ger extra energi till höstens matcher.

Vad säger då Sportchef Mähler om den nya backen:

Johan är en skridskoskicklig defensiv back. En ambitiös spelare, en bra kille både på och utanför isen.

Vi önskar Johan lycka till i höst och kan nu konstatera att vi har 2 Målvakter, 6 Backar och 13 Forwards på kontrakt till säsongen som kommer.