Missa inte söndagens tryout för J18

På söndag är det äntligen dags för den ”tryout” och informationsträff som vi i Surahammars IF håller med sikte på nästa års J18-lag. Intresset är stort och vi väntar oss närmare 40 intresserade spelare på plats i Surahallen.

Alla spelare i länet som lockas av vår satsning på ett J18-lag är välkomna till Surahallen. Söndagen den 8 januari inleds med en isträning mellan 11.00-12.30, och följs sedan av en informationsträff och lite fika uppe i serveringen mellan 13.00-14.30). Passa på att ställa dina frågor redan nu så du har ett bra beslutsunderlag när du ska ta ut en ny riktning för din framtida hockeykarriär. Vi hoppas att den blir hos oss i Surahammars IF.

Som vi kommunicerat tidigare är anledningen till Surahammars IF:s J18-satsning det faktum att vi i föreningen i dagsläget har ett för stort glapp mellan ungdom och junior. Detta samtidigt som vi i Västmanland har alldeles för många spelare födda runt 2006-2007 som kanske saknar lag till kommande säsong och därmed riskerar att försvinna från ishockeyn. Det vill vi råda bot på, då vi vet att det finns en stor mängd ”oslipade diamanter” därute som med rätt miljö och förutsättningar har många roliga och framgångsrika år kvar inom ishockeyn.

Vi jobbar fortfarande med ett par namn som tilltänkt huvudtränare men har redan nu en assisterande tränare klar i form av Daniel Carlsson med tränarerfarenhet både från ungdom- och senior. Vi har en fystränare i form av STAC-utbildade Anton Bakos, och en lagledare i Jörgen Nordbakken som håller i trådarna kring laget och satsningen i stort. Utöver det så har en handfull andra hört av sig och flaggat för intresse kring en roll i staben kring laget. Det känns så klart riktigt bra och motiverande.

Intresset bland spelare för denna träff på söndag är också stort och vi har med några få dagar kvar fått in runt 40 intresseanmälningar. Jättekul! Har du missat denna information om J18 i Surahammars IF och vill anmäla dig till träningen och informationsträffen? Gör det via länken nedan så ses vi på söndag. Självklart så är både spelare och intresserade förlädrar välkomna!

Vid frågor, kontakta Jörgen Nordbakken på:

Anmäl ditt intresse till J18 uppstartsträff den 8 januari