Tung andraperiod avgjorde mötet mot Borlänge

Första perioden dundrar grabbarna ut och håller ett bra tempo. Kämpandet ger till slut utdelning när Lukas Söderlund stänker in 0-1 i favör Sura.

Andra perioden blir något helt annat. Laget kommer inte alls ut med samma fart och tappar positioner i viktiga situationer. 1-1, 2-1 och 3-1 inom loppet av 7 minuter satte laget i en tuff situation inför tredje.

Tredje perioden kommer grabbarna ut med bättre fart och en ordentlig kämpaglöd. Vi krigar till oss 3-2, mål av Andre Astley Rydberg, men längre än så kommer vi inte, trots ett övertag i skotten 8-21 i sista perioden så sätter vi inte chanserna vi får.

Borlänge – Sura 3-2 (0-1, 3-0, 0-1)
Suras mål:
0-1 Lukas Söderlund (ass. Adam Karlsson, Christofer Udd)
3-2 Andre Astley Rydberg (ass. Lukas Söderlund, Christofer Udd)

Nu är det bara att slicka såren och komma igen. I helgen åker laget iväg på en norrlandsturné där de möter Teg på Lördag och Örnsköldsvik på Söndag.