Förtydligande gällande Allmänhetens åkning i Surahallen

Vi har förstått att det vid några tillfällen under vintern uppstått förvirring kring våra istider i Surahallen och framför allt då vilka dagar och tider som gäller för Allmänhetens åkning. Ibland har tider som annonserats tidigt i veckan inte stämt när helgen kommer. Vi vill därför förtydliga hur det fungerar.

Surahallen är en mötesplats för många människor. Från ung till gammal, från aktiv spelare till er som gillar att åka runt och lattja med kompisar, era barn eller barnbarn. För att hitta ett schema som tilltalar den stora massan så blandas Surahammars IF:s bokade tider för träningar och matcher med tider för allmänheten att beträda isen. Ofta sätts ett preliminärt schema för de kommande veckornas istider. Något som kommuniceras via Surahammars IF:s hemsida och kommunens webbplats.

Men då driften av ishallen är dyr och vi i föreningen, tillsammans med kommunen vill hitta en ekonomisk och bra lösning för nyttjandet av ishallen så finns det också möjlighet för andra föreningar i och utanför kommunen att hyra Surahallens is och det innebär att vi ibland måste göra förändringar i det preliminära istidsschemat.

Ändringar i våra istider för Surahallen sker löpande och därför kan det vara så att den tid just du såg för Allmänhetens åkning när du tittade i början på veckan, är flyttad eller borttagen när helgen kommer. Vi försöker så klart inte snuva er på allmänhetens tider utan försöker i de fall vår tänkta tid hyrs ut till andra föreningar eller upptas av exempelvis en flyttad match hitta en alternativ dag och tid för er övriga.

Men vi vill påminna er alla om att tiderna kan justeras och ibland även tas bort och därför bör ni kolla av istidsschemat återkommande och gärna samma dag som ni tänkt besöka ishallen för att vara säkra på att tiden inte ändrats på ett sätt som gör att ert tänkta besök slutar i besvikelse.

En annan sak som kan vara bra att känna till
Om ni varit in och kollat på istiderna på exempelvis måndagen och sen går in på torsdagen så kan det vara så att det gamla schemat ligger sparat i cacheminnet på din dator eller telefon och då visar felaktiga tider för träningar, matcher eller allmänhetens åkning. Ta därför för vana att inte bara gå in återkommande på sidan för istider, utan även trycka på reload/uppdatera i din webbläsare eller telefon så ni får den senast uppdaterade versionen av istiderna på skärmen.

Vi hoppas att denna information skapar lite mer klarhet i hur det fungerar och varför tiderna ni sett tidigt i veckan ibland inte stämmer när helgen kommer.

Aktuella istider hittar ni via länken nedan

Istider – Surahallen

(Lördag 7/1 är det alltså Allmänhetens åkning mellan 11:15-15:00)

Vänliga hälsningar från oss i Surahammars IF