Dubbla bortamatcher för A-laget

Igår satte sig våra killar i A-laget på bussen efter förmiddagsträningen och begav sig drygt 60 mil norrut för två bortamatcher i Vårserien Norra. Idag möter vi Teg och imorgon söndag väntar Örnsköldsviks HF.

Vi fick tag på Surahammars lagkapten Christofer Udd strax efter klockan 14.00 för en liten check kring läget i laget.

– Vi gjorde en lättare träning hemma i Surahallen igår och hade sen en bra resa upp där vi kollade på film och spelade lite TV-spel.  Ser man till borlängematchen senast så är det så klart tufft att vi förlorar (1-3) när vi ändå gör 2/3-delar riktigt bra. Tyvärr är det lite så som det varit i år. Vi har blandat och gett och när vi får korta stunder där vi tappar fokus så straffar det oss stenhårt. Vi måste bli ödmjukare och göra jobbet hela tiden, och framför allt jobba hårdare. Vinster är inget man får, det är något man förtjänar.

– Men vi har i alla fall gått igenom matchen mot Borlänge och tar med oss det positiva från period 1 och 3 och bygger vidare från det. Det går inte att gräva ner sig allt för mycket, och det gör framför allt inte saken bättre. Det känns skönt att få kliva på det idag igen och alla vi i och kring laget känner stor revanschlust. Nu är det ny match idag och nya möjligheter, och känslan är bra. Det ska bli kul att möta två nya lag här under helgen och vi har bestämt oss. Det är 6 poäng som ska med hem till Surahammar.

– Tittar man på läget i laget så är truppen i stort sett samma som matchen senast. Enda skillnaden är väl att både Hampus Pettersson & Gustaf Lagerlöf är med idag igen efter en tids sjukdom.

Matchen mellan Teg-Surahammar börjar 16.00 och kan köpas och ses via länken nedan.

Köp och se Teg-Surahammars IF här