Samuel Näslund ansluter till Surahammar

I veckan blev det klart med föreningens andra nyförvärv inför säsongen 24/25. Det är den 23-årige backen Samuel Näslund som ansluter till Sura och Hockeyettan efter några säsonger med Kumla i Hockeytvåan.

Samuel Näslund är fostrad i BIK Karlskoga där han spelat U16 och J18-hockey. Därefter har den spelskicklige backen spelat i såväl Borlänge som Mariestad på juniornivå. På seniornivå har Samuel representerat Tyringe i Hockeyettan och Jonstorp och Kumla i Hockeytvåan. Men nu väntar alltså spel hos oss i Sura. Under säsongen som nyss avslutades gjorde Samuel 25 poäng på 28 matcher.

Vi fick en kort pratstund med Samuel för att dels hälsa honom välkommen till oss, men också för att få veta mer om honom som hockeyspelare och hans tankar om kontraktet med Sura.

-Tack för det varma välkomnandet. Det känns väldigt roligt att få chansen hos er i Sura. Sura är en förening som jag har hört väldigt mycket positivt om genom åren och att ni är en förening där man verkligen får chansen och ges goda möjligheter att utvecklas.

Vem är hockeyspelaren Samuel Näslund?

-Jag är en offensiv och rörlig back som har mina främsta styrkor i det offensiva spelet i anfallszon. Jag jobbar hårt åt båda håll och hoppas kunna bidra med kreativitet och många öppnande passningar till mina lagkamrater.

Vi ser fram emot att få ta del av Samuels offensiva och rejäla försvarsspel i höst och hälsar Samuel välkommen till oss i Surahammars IF efter sommaren. Imorgon fredag presenterar vi nästa nyförvärv som ska hjälpa oss att försvara föreningens färger i vinter.

Håll utkik i våra sociala kanaler.