Surahammar värvar målfarlig center

På tisdagsförmiddagen blev det klart att Surahammar värvar den duktige centern Tobias Boström som den senaste säsongen gjorde stor succé i Grums.

Den 26-årige Tobias Boström är inte helt obekant för publiken i Surahallen. Han lånades nämligen in till Surahammar för två matcher i mitten på säsongen. Där visade Tobias att han har vad som krävs för nästa nivå och levererade två mål och två assist (4 poäng) på sina två fighter i Suras tröja. Tobias Boström har annars haft en minst sagt lyckad säsong bakom sig i Hockeytvåan. På 24 matcher med Grums producerade Tobias hela 77 poäng (30 mål, 47 assist). Ett imponerande facit.

Tobias Boström har sina rötter i Sollefteå, och det var just där som sportchefen Jörgen Mähler först fick upp ögonen för Boström och hans kvaliteter.

– Jag känner Tobias från min tid som sportchef i Sollefteå och vet att han är en smart och hårt arbetande center som är väldigt bra med puck. Tobias är en smart tvåvägsspelare, som definitivt kommer göra laget bättre. Han provade som sagt lite hos oss med sina två matcher i vintras och visade tydligt att han funkade bra på alla vis. Det känns bra att vi kom överens och att det blir spel här i Sura för Tobias nästa säsong.

Vad säger då nyförvärvet själv om kontraktet som nu är klart med Surahammar?

– Det känns väldigt bra, och det ska bli riktigt roligt att få komma tillbaka och spela för Sura igen då jag trivdes väldigt bra den där veckan jag var här på lån
Varför blev det just Surahammar?

-Jag tycker föreningen och laget är väldigt seriösa i det man gör. Sen att alla gör det tillsammans som en grupp. Det är då du når framgång och detta kände jag att jag vill vara en del av.

Vad fick du för upplevelse av laget när du var här under den där låneveckan?

-Att alla tog väldigt väl hand om en direkt när man kom hit och man fick känna sig som en i laget direkt även fast man bara var där på ett lån. Det gjorde att man snabbt kom in i gänget, kunde slappna av och göra sitt jobb ute på isen.

Vad hoppas du kunna tillföra i laget när säsongen drar i gång i höst?

-Jag hoppas kunna tillföra en bra känsla och en god och rolig stämning i både omklädningsrummet och ute på isen. Sen hoppas jag att jag så klart ska kunna hjälpa laget under matcherna med mitt offensiva spel som förhoppningsvis fortsätter att ge utdelning.

Vi hälsar Tobias varmt välkommen till vår förening och hoppas att han ska trivas bra hos oss när säsongen drar igång igen i augusti.