Surahammars IF söker funktionärer till säsongen 22/23

Snart drar en ny hockeysäsong i gång nere i Surahallen. Matcher och träningar för både stora och små lirare ska avhandlas under det kommande halvåret, och för att säkerställa väl fungerande matcharrangemang söker vi nu ett antal nya funktionärer till sekretariatet.

Ingen förening klarar sig utan ideella krafter, Surahammars IF är inget undantag. Under de matcher som spelas i Surahallen så behöver vi förutom kioskpersonal, vaktmästare och publikvärdar varje gång en handfull funktionärer nere i ”speakerbåset”. Det är personal till respektive utvisningsbås, det är någon som manövrerar matchklockan, det är någon som ska agera speaker och det är i vissa matcher (U12/U13, J20 och A-lag) någon som sköter OVR. OVR är det system som löpande under matchen skickar livestatistik till hockeyförbundets databas.

Då vi är en liten förening med små resurser så är vi helt beroende av ert engagemang. Vi riktar oss dels till er föräldrar med barn i våra respektive lag, men också till er andra hockeyintresserade som känner att ni har lite tid över och som känner att just ni vill hjälpa oss att klara av våra matcharrangemang på bästa sätt. Vi kommer inom kort arrangera en utbildning i OVR, men även informera om övriga sysslor som vi kan behöva hjälp med i sekretariatet/speakerbåset i vinter. Vi hoppas att ni är några stycken som känner att ni vill vara med och bli en viktig och värdefull pusselbit i föreningens verksamhetspussel, och hjälpa oss skapa väl fungerande matcharrangemang.

Förälder eller eldsjäl? Vill du vara matchvärd, hjälpa till i kiosken, bli en viktig kugge i speakerbåset och gå en utbildning i datasystemet OVR och samtidigt få lära dig mer om övriga sysslor i Surahallens sekretariat? Hör av dig till oss redan idag!

Mejla ditt intresse till Svante Lagerqvist.