Två juniorer lånas in från VIKs J20

Sent förra veckan blev det klart att Sura lånar in två forwards från VIKs J20, Casper Nässen (t.vä) och Karl Andersson (t.hö). De kommer att vara utlånade de tre första matcherna (Vallentuna, Wings och Borlänge) under fortsättningsserien.

Casper, en högerfattad forward, med Norrtälje IK som moderklubb, är 193cm lång och väger in på 92kg. Hittills under säsongen så har han producerat 28 poäng (16 mål, 12 assist) på 30 matcher i J20 nationell, han har även hunnit med 3 matcher i Hockeyallsvenskan för VIK.

Karl, en vänsterfattad Center, med Åker/Strängnäs HC som moderklubb, är 178cm lång och väger in på 80kg. Hittills har han producerat 16 poäng (5 mål, 11 assist) och har en tekningsprocent på 53.41%. Han har även hunnit med 1 match för VIK i hockeyallsvenskan.

Båda killarna gör debut imorgon klockan 19:00 mot Vallentuna i Surahallen.

Övriga läget från truppen så säger sportchef Mähler att Hampus Wallin och Oscar Forsman Larsson är skadade och osäkert när de är tillbaks för spel.