Uddamålsförlust mot HC Dalen

Det ville sig inte för Sura i kvällens match. Trots att man fick en smakstart när Samuel Ander gav Sura ledningen redan efter 2:49 av första perioden och när sedan Tobias Boström ökade på till 2-0 efter 14:35 så kändes det bra. Skotten i första perioden 7-7.

Men redan 3:29 in i andra perioden kom reduceringen genom Felix Wermelin och Dalen kröp närmare. Andra perioden visade inte upp något skönspel, utan det var mest kamp om pucken och de få tillfällena lagen hade chansen i powerplay så blev det mest stök och bök, slarviga passningar och felriktade skott. Skotten i andra perioden 11-6.

9;56 in i tredje perioden kvitterade Dalens Kalle Hult. 13:10 in i tredje så får André Astley Rydberg och Hampus Pettersson ett 2 mot 1 läge. När Hampus sen lägger över pucken till André så trodde nog alla i hallen att pucken skulle gå in, men på något vänster så lyckas den inte ramla över mållinjen, se chansen här:

Det blev istället Dalen som tog ledningen 16:13 in i tredje genom ett kanonskott av backen Anton Johannesson. Sura kämpade förtvivlat och plockade ut David Otter ur kassen  med minder än 2 minuter kvar. Men någon kvittering kunde man inte få till, man lyckades bara skrapa ihop 4 ynka skott på mål och då blir det svårt att vinna. Skotten i tredje perioden 4-12, totalt 22-25.

Ja ska man nu nå Allettan för andra året i rad, så gäller det att man plockar poäng på bortaplan också, så här långt har man bara tagit 3 poäng på bortaplan, inte en enda vinst efter full tid har man mäktat med. Så får man inte till bättre spel där, så kommer man att stå kvar på perrongen, när tåget till Allettan går.

Före matchen gratulerades Oscar Forsman Larsson för sin 200:e tävlingsmatch som han gjorde i och med dagens match.

Matchfakta
Surahammars IF-HC Dalen 2-3 (2-0, 0-1, 0-2)
Skott: 22-25 (7-7, 11-6, 4-12)
Publik: 343