Viktiga kuggar förlänger över nästa säsong

Spelartruppen i Surahammars IF är sedan några veckor tillbaka spikad och klar. Men ett hockeylags framgångar hänger inte bara på de som presterar på isen. Därför är det väldigt glädjande att vi nu kan konstatera att våra fantastiska materialförvaltare Daniel Lundqvist och Rickard Forsberg väljer att stanna och köra vidare ännu en säsong i föreningen.

Det är inte bara taktiskt och tekniskt kunnande som gör skillnad under en säsong. Det är ofta i kulisserna som grunden till framgång läggs. Ordning och reda på material, klubbor och skridskor är minst lika viktigt för att skapa harmoni och utrymme att fokusera på det sportsliga. Daniel Lundqvist och Rickard Forsberg är de som smörjer lagmaskinen Surahammars IF varje vecka. De lägger många timmar dagligen under säsongen för att få maskineriet runt A-laget att fungera på bästa sätt.

Vi i Surahammars IF är både glada och tacksamma för att vi får behålla våra duktiga materialförvaltare och kan bygga vidare på det vi börjat tillsammans.

Vad säger då Rickard Forsberg om beslutet att stanna kvar i föreningen?

– Jag känner att jag verkligen vill vara med och göra skillnad och bidra med det jag kan för att hjälpa grabbarna i laget och  föreningen framåt. Vi har ett riktigt bra gäng med tränare, ledare och spelare och vi trivs jäkligt bra tillsammans. Vi har så kul och skrattar så mycket ihop så ibland har man kramp i magen när man åker hemåt. Det var ett med andra ord ett lätt beslut att köra en säsong till och det ska bli kul att se vad vi som grupp kan åstadkomma tillsammans i vinter.

Rickard Forsberg, en av Surahammars två viktiga materialförvaltare. Foto: Pelle Söderbäck