Allsvensk träningsmatch inleder höstsäsongen 2022

På onsdag den 31 augusti drar vi i gång hockeysäsongen i Surahallen på allvar, och vi gör det med en mycket intressant allsvensk träningsmatch mellan Västerås IK och AIK. Två lag med en mängd nya duktiga spelare i två föreningar som båda har ambitionen att nå SHL. Räkna med en kamp som blir både jämn och spännande.

Matchen mellan Västerås IK och AIK börjar klockan 19.00 och entrén är 100: – för vuxna och 50: – för ungdom upp till 18 år. Vi kommer inte sälja några biljetter på förköp, utan det är biljettköp i entrén på matchdagen som gäller. Entrén öppnar 17.30, betala gärna med Swish.

Surahallen hittar du på idrottsvägen 2 i Surahammar. Parkeringen är gratis men antalet platser är begränsade så vi uppmanar er som bor i Sura och som tänkt besöka matchen att ta en stärkande promenad eller kanske en cykeltur ner till Surahallen så vi kan spara parkeringsplatserna till våra mer långväga gäster.

Vi hälsar alla hockeyintresserade välkomna till Surahallen på onsdag 31 augusti klockan 19.00. Nu hjälps vi åt att höja temperaturen inför säsongen som väntar genom att göra träningsmatchen mellan VIK och AIK till en riktig hockeyfest.

Vi i Surahammars IF vill rikta ett stort tack till våra vänner i Västerås IK för deras initiativ att spela matchen hos oss i Surahallen. Ett mycket uppskattat initiativ som hjälper oss i det viktiga arbetet med att höja intresset för ishockeyn i allmänhet, men som samtidigt ger oss i Surahammars IF en rolig start på säsongen och ett välkommet ekonomiskt tillskott.

Hjärtligt välkomna till Surahallen

Surahammars IF:s styrelse