Information gällande TV-sändningar från kvalet

Med start nu på söndag ska våra kämpar i Surahammars IF de kommande två veckorna kvala för att behålla sin plats i Hockeyettan även säsongen 24/25. Inför kvalet vill vi reda ut vad som gäller kring TV-sändningarna av dessa kvalmatcher.

Vi i Surahammars IF har i många år streamat våra hemmamatcher live från Surahallen via Hockeyettan Play. Detta kommer vi göra även i kvalspelet.  Alltså kommer våra tre hemmamatcher (mot Arboga, Malung, Valbo) sändas precis som tidigare i Hockeyettan Play med grafik, kommentatorer, repriser och annat som krävs för att göra en riktigt bra och intressant TV-sändning.

Däremot kommer våra bortamatcher sändas på hockeyförbundets egna plattform SvenskhockeyTV. Anledningen är att Hockeytvåan och dess lag/matcher inte omfattas av något sändningsavtal gentemot Hockeyettan utan sänds med den AI-baserad teknik som SvenskhockeyTV erbjuder sina abonnenter och köpare.

Då Hockeyettan och SvenskhockeyTV inte har något samarbete över sändningsgränserna så kommer det alltså krävas att ni som vill följa all dramatik i kvalet ser de tre hemmamatcherna på plats i Surahallen eller via Hockeyettan Play och sen ser bortamatcherna via PPV på SvenskhockeyTV.

Det är olyckligt att matcherna hamnar på olika sändningsplattformar och inte kan erbjudas er som redan har abonnemang på Hockeyettan Play men detta är tyvärr inget vi i Surahammars IF kan påverka.

Hockeyettan Play hittar ni via länken nedan:

live.hockeyettan.se

SvenskhockeyTV finner ni via länken nedan:

www.svenskhockey.tv