Nu behöver vi dig i Surahammars IF

Under söndagseftermiddagen genomfördes ett medlemsmöte i Surahallen där vi i Surahammars IF informerade om tankar kring nuläge och framtid. Det finns utmaningar inför kommande säsong. Utmaningar vi behöver lösa tillsammans för att skapa en stark och fungerande förening.

Tyvärr var intresset för detta informations- och medlemsmöte lågt och ni var tyvärr inte så många på plats. Det här visar lite på de utmaningar som vi står inför. Sportsligt går det bra, ekonomiskt är det stabilt. Det vi saknar är dig. Du som med ditt engagemang kan göra skillnad. Vi vill först och främst rikta ett stort tack till er som tog er tid att delta på mötet i söndags, men ör att vi skall få föreningen att fungera på ett optimalt sätt kommande säsong behöver vi fler ideella krafter i arbetet kring organisationen, våra lag och våra matcher.

Det första och mest akuta just nu är att få ihop en driven, engagerad och målmedveten styrelse inför säsongen 23/24. Under gårdagens informationsmöte startades en projektgrupp som fått i uppdrag att arbeta fram en styrelse. Vill man delta i detta arbete eller på annat sätt bidraga till arbetet omkring styrelsen kontakta Pelle Wahlgren på telefon 076-7689841.

Förutom jobbet med att få ihop en styrelse så behöver vi bli fler för att få föreningen att leva och vara välmående. Detta är inget styrelsen klarar på egen hand utan ideella krafter och medlemmarnas arbete är avgörande. Tillsammans bygger vi en starkare förening och nu är läget om inte kritiskt så ändå ansträngt.

Roller i föreningen som är viktiga och som vi behöver tillsätta innan säsongen startar är följande:

• Ungdomsansvarig – yngre barn
  • Ungdomsansvarig – äldre/junior
  • Ansvarig Hockeyskolan
  • Junioransvarig
  • Ansvarig för TSM/ registrering ungdomsserie/ poolspel
  • Utbildare och huvudansvar för OVR (online rapportering under matcherna)
  • Administratör medlemsregister
  • Förstärkning marknadsgruppen
  • Administratör – Registrering av Istider
  • Personal till sekretariat A-lagsmatcher
  • Medlemsaktiviteter
  • Entré/matchvärdar, hjälpa till i kiosk m.m

Vill du göra skillnad och hjälpa oss att få en stark laguppställning även i organisationen kring våra lag? Anmäl ditt intresse redan idag.

Mvh  // Styrelsen