Viktiga kuggar klara för kommande säsong

Hårt arbete på isen är såklart viktigt för att nå framgång. Men för att våra a-lagsspelare ska kunna fokusera på spelet och uppnå sin fulla potential så krävs det kunniga och duktiga materialförvaltare. Nu kan vi i Surahammars IF glatt presentera tre stycken materialare, två förlängningar och ett nyförvärv till kommande säsong.

Materialförvaltarna är en otroligt viktig del av ett lag. Dehåller ordning på spelarnas klubbor, slipasr skridskor, packar inför bortamatcher och väldigt mycket mer och därför är det extra glädjande att det under veckan blev det klart materialarna Rickard Forsberg och Daniel Lundqvist fortsätter att arbeta som materialförvaltare. Ifrån vårat J20 lag plockas Marcus Viero in, som förra säsongen agerade materialare för J20.

Vad säger då Marcus om beslutet att ta klivet upp i A-laget?

– Jo men det ska bli väldigt roligt och intressant faktiskt. Jag var ju materialare för J20 förra säsongen och sedan fick jag förfrågan av Mähler om jag var sugen på att hoppa in med A-laget, och det var jag såklart.

Vad ser du fram emot inför kommande säsong?

– Jag ser fram emot att få träffa alla spelarna och att få lära mig hur det funkar på Senior-nivå

Marcus Viero har tidigare också varit målvakt i vårat J20-lag

Sportchef Mähler är nöjd med att ha säkrat materialare till kommande säsong.

– Det är två viktiga kuggar som förlänger med oss. Daniel och Rickard har varit med ett tag och har hög erfarenhet. Väldigt kul också att få in en yngre förmåga i Marcus som är intresserad utav att lära sig. Materialarna är en viktig del för att få allt runt laget att fungera.