Så här ser du Suras matcher i kvalet

I samband med att kvalet till Hockeyallsvenskan drog i gång så har det skett vissa förändringar för er som vill följa Surahammar och andra lags kvalmatcher via livestream.

Tidigare så har man som hockeyintresserad kunnat köpa varje match separat för 119: -, eller med hjälp av ett månadsabonnemang följa alla matcherna i Hockeyettan/Playoff. Efter att Aftonbladet köpt hela slutspelet för att sända via sin Plus-tjänst så går det inte längre att köpa matcherna styckevis via Staylive/Hockeyettan (däremot kan ni som har månadsabonnemang fortfarande se matcherna via Hockeyettans portal).

Ni som inte har abonnemang och inte har möjlighet att ta er till Surahallen för att följa Suras matcher måste därför, för att kunna följa den fortsatta dramatiken i kvalet skaffa ett PLUS-abonnemang hos Aftonbladet (länk längre ner på sidan). Just nu har man ett erbjudande där man kan teckna två månader till priset 99: -. Det är billigare än vad en match kostat att köpa tidigare.

Observera att det är ett löpande abonnemang som måste sägas upp av dig som abonnent för att det inte ska fortsätta dras pengar (149: – månad från och med månad tre). Det här är ett avtal som träffats mellan ligaorganisationen Hockeyettan och Aftonbladet och inget som vi i Surahammars IF initierat. Vi har förstått att ni är många som blev förvirrade och besvikna när ni under tisdagen märkte att det inte gick att köpa matcherna som tidigare.

Vi beklagar att ni inte fått information om detta tidigare, men det har helt enkelt att göra med att vi som förening inte heller fått fullständig information om hur detta skulle gå till.

Vi hoppas att ni är många som kommer till Surahallen på fredag, och vi hoppas också att ni som inte bor på orten men har Sura i ert hjärta väljer att teckna ett PLUS-abonnemang, om så bara för ett kort tag så att ni kan se vår livestream och heja fram vårt älskade lag hemifrån.

Ni skapar ett användarkonto och ett PLUS-abonnemang med hjälp av din mejladress via länken nedan.

Skaffa Aftonbladet Plus här

Trots ett delvis nytt sätt att köpa matcherna så kan ni vara lugna. TV-teamet är intakt med Curre Lundmark som expert, rejäla uppsnack, intervjuer m.m.