Stort intresse för vårt nya J18-lag

I helgen bjöd vi in intresserade spelare och föräldrar till ett informationsmöte med efterföljande isträning. Allt för att pejla intresset och berätta mer om vår tänkta J18-satsning till hösten 2023.

Det var många som hörsammat inbjudan och vi var till slut närmare 40 ungdomar och ett femtiotal föräldrar på plats. Förutom information gällande organisationen kring laget så fick besökarna veta mer om föreningens målsättning och tankar kring träningsupplägg under försäsongen.

Målet med satsningen är att etablera ett framgångsrikt breddlag som vill framåt och uppåt. Det är en seriös satsning där målet är att vinna J18 division 1 redan kommande säsong för att sen etablera sig i J18 Regional året efter för att därefter ta sats mot nästa nivå. Ambitionsnivån från föreningens sida är också tydlig om man tittar på den planerade försäsongsträningen där ett 70-tal fyspass, kostutbildningar och annat redan är inplanerade i samarbete med Sporthuset i Surahammar.

– Den här satsningen är viktig för föreningen och därför vill vi göra det seriöst från början till slut. Genom att etablera ett J18-lag som verkligen vill kriga så säkrar vi inte bara återväxten i föreningen utan vi stärker också Surahammars IF:s varumärke som plantskola och seriös breddförening för spelare som vill bli bättre.

– Det här är ingen lattjo lajban-satsning för de som mest vill åka runt och ha lite skoj utan krav eller förväntningar. Det här är en satsning för de ungdomar som verkligen vill göra jobbet och ta nästa steg i sin utveckling och därför kommer det också finnas en tydlig kravbild kring laget, säger Jörgen Nordbakken, lagledare för J18.

Föreningen har två assisterande tränare klara. Det är Daniel Carlsson och Johan Rauch som båda är välkända i länet och i Surahallen då de båda har gedigen spelar- och tränarerfarenhet från såväl ungdomslag som A-lag. Fysträningen kommer skötas av Anton Bakos som är STAC Elit-utbildad fystränare och på materialsidan ska Jonas Landén se till att skridskor och övrig utrustning är i bästa skick.

I dagsläget är huvudtränaren inte helt klar men föreningen för diskussioner med flera intressanta namn som just nu, under pågående säsong inte kan ge ett slutgiltigt besked. Men vi är övertygade om att vi i god tid innan fyssäsongen drar i gång i april har den sista pusselbiten i form av en huvudtränare på plats.

För er spelare som deltog i helgen och som stärkta av intrycket från presentationen och isträningen känner att ni vill ge oss en chans och vara med och kriga om en plats i vårt kommande J18-lag.

Anmäl er via länken nedan redan idag, eller scanna QR-koden med din telefon för att komma till anmälningssidan!

ANMÄL DIG TILL J18 HÄR