Wahlgren segerskytt för andra matchen i rad.

Surahammar tar full pott under sin norrlandsturné. Segern mot teg under lördagen följdes upp av en ny viktoria när laget på söndagen besegrade Örnsköldsvik med 3-2. Återigen var det Marcus Wahlgren som satte den sista avgörande pucken.

I den första perioden görs det inga mål. Däremot så har bägge lagen några bra chanser, Men om
det beror på bra målvaktsspel eller dåliga avslut som gör att första ronden blir mållös, ja det är svårt att sia om, Jag tror på det första. Skotten i period 1: 7-11.

Det blir sen en bra inledning på andra perioden, Sura hade en vass chans alldeles i början när David Lidström la in en puck på mål där Samuel Ander tog returen. Men trots att det var nära kunde han inte överlista Darnell i Ö-viks mål. Chanser åt båda håll i matchen och Sura får sen döda av en utvisning en bit in i perioden. Efter andra periodens powerbreak får Sura chansen i spel fem mot fyra. Men man får inte till det och resultatet är fortfarande 0-0. Med knappt fyra minuter kvar av mittperioden så åker Sura på sin tredje utvisning för puck över sarg, och då gör Örnsköldsvik 1-0 genom Simon Engström. Det resultatet står sig perioden ut. Skotten 10-13.

Sura inleder med ett PP 43 sekunder in i tredje perioden, en gyllene chans till kvittering och Wille Hedqvist tar vara på chansen och kvitterar till 1-1 efter 1:13. Men säg den glädje som varar länge. Efter sex minuter tar Örnsköldsvik ledningen igen, en helt omarkerad Wictor Åhström får stå ensam vid Marckos vänstra stolpe och trycker in ledningspucken till 2-1. Men det kommer en snabb replik av Sura.  Endast 59 sekunder efter ledningsmålet stänker André Astley Rydberg in kvitteringen till 2-2. Sura får sen ett nytt PP-läge efter 9:32, men det blir inget mål den här gången trots några vassa lägen.

Efter 14:18 frälser så Marcus Wahlgren Sura när han gör 3-2 och för första gången i matchen leder man. Wahlgren tar vara på en förlupen puck framför Örnsköldsviks mål och petar in ledningsmålet. Spelet böljar sen lite fram och tillbaka innan Örnsköldsvik efter 15: 25 får ett numerärt överläge. Men Sura håller emot och reder ut underläget. Med mindre än två minuter kvar drar Ö-vik målvakten men Sura lyckas hålla undan och vinner med 2-3.

Segerskytt för andra dagen och matchen i rad, Marcus Wahlgren!

Örnsköldsviks HF-Surahammars IF 2-3 (0-0, 1-0, 1-3 )
Skott: 23-34 (7-11, 10-13, 6-10)
Publik: 64
Utvisningar:
ÖRN: 4×2 min
SUR: 5×2 min.
Domare: Robin Byström
1 st period
No Scoring
2 nd period
37:13 1-0 Simon Engström (Vilgot Dahlén, Victor Söderholm) PP1
3 rd period