Sura förstärker truppen inför vårserien

På torsdag inleder Surahammars IF spelet i Hockeyettans vårserie med hemmamatch mot Falu IF, och inför de nya utmaningar som väntar de närmaste månaderna så har klubben förstärkt A-truppen med både nya och ”gamla” spelare. Två av dessa är backarna Christofer Udd och Anton Ahlin.

Efter en svajig höst med få spelmässiga ljusglimtar och dessutom ett antal avhopp från truppen så har sportchefen Jörgen Mähler under julhelgen fått leta förstärkningar till det lag som ska försvara klubbens färger under våren. Förutom målvakten Jonas Eneroth som presenterades innan jul så är det nu klart att även den före detta målvakten Philip Olsson registreras för klubben.

På utespelarfronten så har Sura gjort klart med 22-årige Ludwig Månegarm, poängspruta i Hallstahammars HK i Hockeytvåan (15 mål, 13 assist på 17 matcher) och två gamla trotjänare som återigen drar på sig Suratröjan. Backarna Anton Ahlin och Christofer Udd.

– På grund av en del avhopp under hösten så känns det nödvändigt att fylla på truppen för att vi ska kunna vara konkurrenskraftiga. Vi hoppas och tror att killarna vi tar in nu kan bidra med både stabilitet och spets och göra oss som lag lite bättre. De här spelarna som kommer in i laget nu ersätter egentligen bara de vi tappat och innebär på så vis ingen merkostnad för klubben, hälsar sportchefen Jörgen Mähler.