Viktor Greveback förstärker Surahammar i vinter

Det snickras dagligen på lagbygget i Surahammars IF. Idag står det klart att den 24-årige forwarden Viktor Greveback med rötterna i Visby förstärker forwardssidan kommande säsong.

Gotlänningen Greveback har fått sin hockeyskolning i Visby/Roma där han spelat såväl U16, J18, J20 och A-lagshockey. De senaste säsongerna har Viktor huserat i Hockeytvåan där han representerat Sudret HC och Kumla HC. Säsongen som gick gjorde Viktor 35 mål och 18 assist på 28 matcher för Kumla. Det är med andra ord en anfallsglad och målfarlig forward som Mähler hittat på spelarmarknaden. Vi hörde av oss till Viktor för att hälsa honom välkommen till vår gemenskap och för att få veta mer om killen som ska hjälpa oss att hitta nätet i vinter.

Hallå Viktor och välkommen till oss i Surahammar

-Stort tack, det här ska bli jättekul.

Vad kan publik och supportrar förvänta sig för spelatyp när det drar igång i höst?

– De kommer få se en offensiv forward som trivs bra i anfallszon och som tycker om att ta mycket skott.

Från Gotland till fastlandet, från Hockeytvåan och vidare till Hockeyettan med Surahammar. Hur hamnade du här?

-När sportchefen Jörgen Mähler hörde av sig med sitt intresse och berättade lite om tankarna framåt så lät det som att Surahammar hade en ny spännande satsning på gång. En satsning som jag gärna är en del av. Då jag bara har hört gott om föreningen så behövdes inte jättemycket betänketid innan kontraktet skrevs på. Det känns jättekul och det ska bli riktigt skoj att spela för Surahammar den kommande säsongen.

Vi säger återigen välkommen och önskar Viktor stort lycka till i Suratröjan i vinter